Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Proizvođači vojne opreme mogu dobiti potpore EU

<p style="text-align: justify;"> Pred hrvatskim se proizvođačima vojne opreme otvora nova mogućnost, a to je kori&scaron;tenje dijela bespovratnih sredstava iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova (ESI) u razdoblju od 2014. do 2020., ukupno vrijednih 305 milijuna eura. Za sudjelovanje u razdiobi tih sredstava u nadležnosti Ministarstva gospodarstva uspostavljeni su i uvjeti koje proizvođači vojne opreme moraju ispuniti - potpora je namijenjena isključivo financiranju razvojnih i istraživačkih projekata razvoja novih proizvoda i usluga koji obavezno moraju imati dvojnu, civilno-vojnu namjenu.</p> <p style="text-align: justify;"> Goran Basarec, voditelj službe za strate&scaron;ko planiranje i pripremu Operativnog programa u Ministarstvu gospodarstva istaknuo je kako prva dva natječaja te&scaron;ka po 100 milijuna eura vjerojatno idu već u prvom kvartalu 2016., dok se jo&scaron; jedan natječaj, vrijednosti 105 milijuna eura, planira raspisati u 2017. Intenzitet potpora kreće se u rasponu od 25.000 do 7,5 milijuna eura. Naglasio je kako je Hrvatska europski lider u usmjeravanju potencijalnog financiranja obrambene industrije iz instrumenata kohezione politike.</p> <p style="text-align: justify;"> Klaster konkurentnosti potaknuo je javljanje na natječaj EDA (European Defence Agency). U finalnom izboru, EDA je od 150 prijavljenih projekata s razine EU odabrala svega &scaron;est koje će financirati u daljnjoj pripremi, od čega čak dva projekta dolaze iz RH - jedan, tvrtke Infigo, je iz domene kibernetičke sigurnosti, a drugi sa zagrebačkog Fakulteta strojarstva i brodogradnje, razvoj novih materijala za tvrtku &Scaron;estan-0Busch.</p> <p style="text-align: justify;"> Hrvatske tvrtke imaju jako dobar protuminski program, &scaron;to je i sama EK potvrdila. Bespovratna sredstva koja će im biti namijenjena ubrzat će daljnji razvoj.</p> <p style="text-align: justify;"> Dosad je hrvatska vojna industrija uglavnom bila koncentrirana na Bliski istok, a sada se za nju postepeno otvaraju zemlje Latinske Amerike i Jugoistočne Azije. Oni traže nove tehnologije za pristojnu cijenu, a tu hrvatska vojna industrija može biti konkurentna. Latinska Amerika traži pametne vojne odore, a Azija integrirana rje&scaron;enja, odnosno kompletnu opremu za vojnika. Hrvatska obrambena industrija ne bi smjela prodavati zasebno svaku komponentu nego integrirani paket proizvoda, kompletnog vojnika, rekao je Basarec.</p> <p style="text-align: justify;"> (Poslovni dnevnik)</p>

Priopćenja