<p style="text-align: justify;">
Solana Nin već stotinama godinama na 55 hektara plitke lagune ninskog zaljeva proizvodi sol. U širem području nema industrije ni ekstenzivne poljoprivrede, a solana je smještena između pet hrvatskih nacionalnih parkova. To jamči čistoću soli, a odnedavna po ostvarenju europski financiranog projekta ekološke certifikacije vrijednog 1,4 milijuna eura, svi proizvodi ove solane nose i ekološku markicu.</p>
<p style="text-align: justify;">
Usmjerena na biodinamičku metodu gospodarenja i tradicionalne vrijednosti u proizvodnji, Solana Nin djeluje slijedeći povezanost tla, biljaka i životinja, dok je ljudska ruka nezamjenjiv alat. Takvim načinom proizvodnje osigurava se samoodrživost i vrhunska kvaliteta proizvoda.</p>
<p style="text-align: justify;">
Upravo ove vrijednosti ninskoj Solani omogućuju izvoz, ne samo na tržišta regije nego i u Ujedinjene Arapske Emirate, Njemačku, Japan, Nizozemsku, Englesku, Austriju i druge zemlje.</p>
<p style="text-align: justify;">
Odnedavno, s projektom eko certifikacije Cvijet soli i poslovanje - ekološka proizvodnja konzumnih i terapeutskih soli, ninska Solana nastupa i na tržištu SAD-a. Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj te Ministarstvo poduzetnišva i obrta u iznosu od 158.000 eura, dok je Solana Nin investirala nešto više od 28.000 eura. Projekt je trajao 26 mjeseci i obuhvatio rekonstrukciju pogona, skladišnog dijela koji u potpunosti zadovoljava stroge standarde organske i ekološke proizvodnje soli, unapređenje procesa, eko certifikaciju, te edukaciju djelatnika.</p>
<p style="text-align: justify;">
Najveći je izazov u procesu opravdati uložena sredstva kroz adekvatnu realizaciju projekta gdje je bitna dosljednost, sustavna primjena metodologija projektnog upravljanja, praćenje svih zakona investicijskog ciklusa, rokova i naravno proračuna, kaže Ivan Tomić, operativni voditelj Solane Nin i voditelj projekta.</p>
<p style="text-align: justify;">
Eko certifikat smo dobili zahvaljujući iznimnom angažmanu našeg tima, kao i naših strateških partnera, ali i prijašnjim generacijama koje su očuvale prirodu te prenijele vrijednosti ručnog branja soli, ističe Sanja Stamenić Oštrić, direktorica marketinga Solane Nin.</p>
<p style="text-align: justify;">
Uz projekt koji pridonosi globalnom cilju promoviranja zelene ekonomije, energetske učinkovitosti i eko standarda najviše vrijednosti, ali i s fokusom na održivo poslovanje Solana Nin je sa svojim autohtonim programom i proizvodima s visokom dodanom vrijednošću uspjela povećati prodaju i očuvati profitabilnost. Ova prva hrvatska solana s bio znakom gotovo polovinu svojih prihoda generira proizvodima viših cjenovnih razreda, kao i svojom turističkom ponudom koja prirodno prati tradicionalnu eko proizvodnju soli.</p>
<p style="text-align: justify;">
Unatoč turbulentnom tržišnom okružju i industriji primarno usmjerenoj na politiku proizvoda nižih cjenovnih razreda, ninska je solana napravila izniman iskorak te kreirala proizvodni program koji joj jamči uspjeh, održivost i profitabilnost.</p>
<p style="text-align: justify;">
(Privredni vjesnik)</p>
Priopćenja