Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Hrvatska čokolada na trećem mjestu izvoznih proizvoda

<p style="text-align: justify;"> Hrvatska čokolada u devet je mjeseci 2015. bila na visokom trećem mjestu izvoznih proizvoda. Izvezli smo 13,4 tisuće tona čokolade i proizvoda od kakaa za 58,42 milijuna eura, &scaron;to je u odnosu na 35,12 milijuna eura iz istog razdoblja godinu prije snažan rast izvoza od 66 posto. No kako je čokolada i treći uvozni proizvod u poljoprivredno-prehrambenoj strukturi, i dalje postoji znatan vanjskotrgovinski deficit, koji je pak s 35 milijuna u devet mjeseci 2014. lani smanjen na 22 milijuna eura. Lani smo u devet mjeseci uvezli 80,48 milijuna čokolade i proizvoda od kakaa, &scaron;to je rast od 14 posto, po čemu čokolada u ukupnom poljoprivredno-prehrambenom izvozu Hrvatske čini 4,9 posto udjela, a u uvozu 4,1 posto.</p> <p style="text-align: justify;"> Kako pi&scaron;e Večernji list, Braco i Seka pritom su tek dio bogatog hrvatskog portfelja kojim se slade i globalno. Jo&scaron; od 1950. te se čokolade prodaju od &Scaron;vicarske i Jordana do SAD-a i Australije, dok Kra&scaron; uz već proku&scaron;ana svjetska trži&scaron;ta svojim proizvodima krči put i u Aziju, Japan i Južnu Koreju. Ove godine obilježava četiri desetljeća izvoza u SAD, gdje godi&scaron;nje proda do 2000 tona svojih najjačih brendova poput Bajadere i Griotta.</p> <p style="text-align: justify;"> Dobro uhodani slatki biznis s napolitankama u Saudijskoj Arabiji lani je pak rastao 20 posto u odnosu na godinu prije, na oko 4000 tona, &scaron;to je već 12 posto ukupne proizvodnje Kra&scaron;a, dok u Ujedinjene Arapske Emirate i Kuvajt, uz bok najboljim svjetskim trgovcima odlazi Kra&scaron;ev segment premium proizvoda. Hrvatski konditori vide &scaron;ansu u izvozu u regiju i treće zemlje, a naročito u inovacijama.</p> <p style="text-align: justify;"> (Poslovni dnevnik)</p>

Priopćenja