Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Ulaskom u EU povećan broj malih proizvođača jakih alkoholnih pića

<p style="text-align: justify;"> Ulaskom Hrvatske u EU registrirano je 20.000 novih malih proizvođača jakih alkoholnih pića, iznosi Hrvatska gospodarska komora (HGK), ocjenjujući kako je jedan od alata za jačanje konkurentnosti tog sektora za&scaron;tita zemljopisnog podrijetla naziva proizvoda.</p> <p style="text-align: justify;"> Intenziviranje proizvodnje i poticanje izvoza voćnih rakija, kako navode, dovelo je do ostvarenja deviznog priljeva u prvih devet mjeseci 2015. od 4,68 milijuna američkih dolara, u odnosu na uvoz u vrijednosti 2,6 milijuna dolara, &scaron;to čini pozitivnu razliku od 2,06 milijuna dolara.</p> <p style="text-align: justify;"> &quot;Jedan od alata za jačanje konkurentnosti sektora proizvodnje jakih alkoholnih pića, &scaron;to uključuje i voćne rakije, upravo je za&scaron;tita zemljopisnog podrijetla naziva proizvoda. Uz postojeće za&scaron;tićene proizvode na razini EU &ndash; Hrvatska loza, Hrvatska stara &scaron;ljivovica, Slavonska &scaron;ljivovica, Hrvatski pelinkovac, Zadarski maraschino i Hrvatska travarica, postoji prostor za pro&scaron;irenje za&scaron;tite zemljopisnog podrijetla jakih alkoholnih pića. Na&scaron;i aduti su tradicija i autentičnost proizvoda&quot;, zaključila je pomoćnica direktorice Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i &scaron;umarstvo Žaklina Juri&scaron;ić.</p> <p style="text-align: justify;"> (Poslovni dnevnik)</p>

Priopćenja