Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

2,8 milijuna eura za projektiranje kolodvora i terminala u riječkoj luci

<p style="text-align: justify;"> Projekt NAPA studije sufinanciran je sredstvima EU u iznosu od 2,8 milijuna eura, &scaron;to je polovica ukupne vrijednosti projekta, a njime su osigurana sredstva i za projektiranje željezničkog kolodvora na kontejnerskom terminalu Brajdica i terminala na Zagrebačkoj obali, istaknuto je u ponedjeljak na zavr&scaron;nom predstavljanju projekta &quot;Razvoj multimodalne povezanosti luka u sjevernom Jadranu i njihova uspje&scaron;na integracija u sredi&scaron;nju mrežu - studije NAPA-e&quot;.</p> <p style="text-align: justify;"> Projekt, kojim se osiguravaju sredstva za razvoj multimodalnih veza između sjevernog Jadrana i njihovu učinkovitu integraciju u Europsku sredi&scaron;nju mrežu, financiran je kroz program TEN-T 2007.-2013., čiji je cilj potpora gradnje i unaprjeđenja prometne infrastrukture u Europskoj uniji.</p> <p style="text-align: justify;"> Voditelj projekta je bila Lučka uprava Rijeka, a partneri lučke uprave Venecije i Trsta, Luka Kopar, Srednjeeuropska inicijativa, Pokrajina Mantova, Sveučili&scaron;te u Trstu, Prometni institut Ljubljana, Ministarstvo prometa Italije, dok je domaći partner bila HŽ infrastruktura.</p> <p style="text-align: justify;"> Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Vlado Mezak ocijenio je kako je riječ o velikom uspjehu za riječki prometni pravac, Lučku upravu i grad Rijeku. &quot;Na ovaj način uspjeli smo prvi put u Hrvatskoj, kao jedna luka, postati vodeći partner i uz pomoć sredstava iz EU projekta NAPA studije, osigurati 2,8 milijuna eura za projektiranje željezničkog kolodvora na kontejnerskom terminalu Brajdica i Zagrebačke obale&quot;, naglasio je.</p> <p style="text-align: justify;"> Projektom je stvoreno plodno tlo za kreiranje budućih infrastrukturnih projekata i razvoj luka sjevernog Jadrana. Njime se doprinosi razvoju multimodalnosti boljim povezivanjem lučke i željezničke infrastrukture, povećanju kapaciteta luke za prihvat i otpremu većih količina tereta, razvoju interoperabilnosti, modernizaciji infrastrukture u skladu s EU standardima, kao i razvoju transeuropske prometne mreže, istaknuo je Mezak.</p> <p style="text-align: justify;"> Zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Ante&scaron;ić ocijenio je da je riječ o jednom od ključnih koraka u potpunoj valorizaciji riječkog prometnog pravca, odnosno Rijeke kao glavne luke i jedne od najvažnijih luka na mediteranskom koridoru. &quot;Budućnost prometnog razvitka Hrvatske, koja je definirana prometnom studijom, ovaj prometni pravac stavlja na prvo mjesto, a upravo to omogućava da će se ubuduće svi projekti na ovom koridoru moći sufinancirati s visokim postotkom sredstava&quot;, kazao je Ante&scaron;ić.</p> <p style="text-align: justify;"> Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel upozorava &nbsp;da se &quot;Danas prije svega mora voditi računa o multimodalnom pristupu u prijevozu tereta, &scaron;to znači da nije dovoljno razvijati samo lučku infrastrukturu nego i ceste i željeznice, a na &scaron;to ukazuje i ovaj projekt. Sada su u realizaciji dvije velike aktivnosti vezane uz razvoj luke i riječkog prometnog pravca - izgradnja Zagrebačke obale, kao novog lučkog terminala, te izgradnja novog željezničkog kolodvora na terminalu na Brajdici&quot;, rekao je Obersnel i dodao je za oba projekta osigurano vi&scaron;e od sto milijuna eura.</p> <p style="text-align: justify;"> (Izvor: Poslovni.hr)</p>

Priopćenja