<p style="text-align: justify;">
Brodovi za prijevoz rasutog tereta, kakve je »3. maj« ugovorio s kanadskom kompanijom Algoma, bit će prvi tog tipa ikad građeni u nekom od hrvatskih brodogradilišta jer je riječ o takozvanim samoiskrcavajućim (self-unloading) bulkovima. Upravo taj uređaj uz pomoć kojeg će brod moći sam iskrcavati rasuti teret ono je što ovim novogradnjama daje dodanu vrijednosti i izdvaja ih iz lepeze sličnih brodova izgrađenih na domaćim navozima.</p>
<p style="text-align: justify;">
Njihova je specifičnost i što su namijenjeni plovidbi Velikim jezerima na granici SAD-a i Kanade što diktira njihove dimenzije i veličinu, po čemu su takvi brodovi i svrstani u posebnu kategoriju. Riječ je o »seawaymax« brodovima, a naziv su dobili po kanalu St. Lawrence Seaway koji spaja Velika jezera s Atlantskim oceanom. Granične dimenzije tog kanala određuju da takvi brodovi ne mogu biti širi od maksimalnih 23,8 metara, duži od 225,6 metara i gazom do 8 metara.</p>
<p style="text-align: justify;">
Izvor: Novi list</p>
<p style="text-align: justify;">
<a href="http://www.novilist.hr/Vijesti/Gospodarstvo/Prvi-put-u-hrvatskim-brodogradilistima-3.-maj-gradi-samoiskrcavajuce-brodove">http://www.novilist.hr/Vijesti/Gospodarstvo/Prvi-put-u-hrvatskim-brodogradilistima-3.-maj-gradi-samoiskrcavajuce-brodove</a></p>
Priopćenja