Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

3. Maj gradi samoiskrcavajuće brodove

<p style="text-align: justify;"> Brodovi za prijevoz rasutog tereta, kakve je &raquo;3. maj&laquo; ugovorio s kanadskom kompanijom Algoma, bit će prvi tog tipa ikad građeni u nekom od hrvatskih brodogradili&scaron;ta jer je riječ o takozvanim samoiskrcavajućim (self-unloading) bulkovima. Upravo taj uređaj uz pomoć kojeg će brod moći sam iskrcavati rasuti teret ono je &scaron;to ovim novogradnjama daje dodanu vrijednosti i izdvaja ih iz lepeze sličnih brodova izgrađenih na domaćim navozima.</p> <p style="text-align: justify;"> Njihova je specifičnost i &scaron;to su namijenjeni plovidbi Velikim jezerima na granici SAD-a i Kanade &scaron;to diktira njihove dimenzije i veličinu, po čemu su takvi brodovi i svrstani u posebnu kategoriju. Riječ je o &raquo;seawaymax&laquo; brodovima, a naziv su dobili po kanalu St. Lawrence Seaway koji spaja Velika jezera s Atlantskim oceanom. Granične dimenzije tog kanala određuju da takvi brodovi ne mogu biti &scaron;iri od maksimalnih 23,8 metara, duži od 225,6 metara i gazom do 8 metara.</p> <p style="text-align: justify;"> Izvor: Novi list</p> <p style="text-align: justify;"> <a href="http://www.novilist.hr/Vijesti/Gospodarstvo/Prvi-put-u-hrvatskim-brodogradilistima-3.-maj-gradi-samoiskrcavajuce-brodove">http://www.novilist.hr/Vijesti/Gospodarstvo/Prvi-put-u-hrvatskim-brodogradilistima-3.-maj-gradi-samoiskrcavajuce-brodove</a></p>

Priopćenja