<p style="text-align: justify;">
Na samom početku 2014. godine francuski predsjednik François Hollande najavio je donošenje „Pakta o odgovornosti“ (Pacte de responsabilité et de solidarité) koji predviđa dodatno smanjenje nameta tvrtkama (20 mlrd do 2017. godine) i smanjenje javnih troškova (ukupno 50 mlrd EUR do 2017. godine, od čega 2015. 21 mlrd, 2016. 15 mlrd, a 2017. 14 mlrd.). Predviđeno je da do 2017. lokalne vlasti uštede 11 mlrd EUR, država 19 mlrd EUR, osiguranja 10 mlrd EUR, a socijalna zaštita 10 mlrd EUR. Vlada nije imala previše uspjeha u provođenju pojedinih strukturnih reformi: prijedlog Zakona o energetskoj tranziciji koji je trebao biti prihvaćen još u lipnju 2013., bit će prihvaćen tek u proljeće 2015. zbog teškog postizanja suglasnosti oko ambicioznih ciljeva kao što je smanjenje nuklearnog udjela na tržištu električne energije sa 75% na 50% do 2025. godine.</p>
<p style="text-align: justify;">
U 2014. godini aktivnosti francuskog gospodarstva ostaju neprimjetne. Francuska treću godinu zaredom bilježi neznatan gospodarski napredak, rast BDP-a za cijelu 2014. godinu neće iznositi više od 0,4% (1. kvartal 0%, 2. kvartal -0,1%, 3. kvartal 0,3%). Nezaposlenost koja pogađa 10% aktivne radne snage, što je najviše od 1998. godine, nastavila je rasti i u 2014. godini. Stoga je u 2014. dotaknuta još jedna tabu tema u Francuskoj te će od sredine 2015. godine Francuski zavod za zapošljavanje pojačati kontrole nezaposlenih osoba.</p>
<p style="text-align: justify;">
Trgovinski deficit, izuzevši sektore energije i vojne opreme, još više je produbljen te je dosegnuo 19 mlrd EUR, što je 6,5 mlrd EUR više nego godinu ranije. Protekla godina obilježena je urušavanjem sektora gradnje. Investicije kućanstava u nove kuće i stanove nalazi se najnižoj točci od 1998. Loše poslovanje u graditeljstvu značajno je doprinijelo slabom rastu BDP-a u 2014. jer je sektor patio zbog gubitka tisuća radnih mjesta. Većina sektora francuske industrije bori se krizom, a među sektore koji se ipak razvijaju svakako pripada aeronautika (Airbus), koji ima 5.860 naručenih aviona te rast od +8% u 2013. godini. S druge strane, ova industrijska grana ne stvara puno novih radnih mjesta, pa je u 2013. otvoreno samo 1.449 radnih mjesta, puno manje od prehrambene industrije ili industrije plastičnih masa. Međutim, tu su i industrije koje lagano gube bitku protiv krize. Automobilska industrija kao simbol poteškoća francuske industrije prolazi kroz najteži period. Druge velike tvrtke iz područja transporta također prolaze kroz teške trenutke: Alstom i podizvođači sve rjeđe dobivaju velike ugovore za TGV (osim u Maroku), a tu je i konkurencija npr. iz Kine. I neki drugi sektori zatvaraju radna mjesta poput metalurgije, drvne, papirne i tiskarke industrije, industrije kaučuka i plastike, proizvodnje namještaja, kožarske industrije, proizvodnje cipela.</p>
<p style="text-align: justify;">
Francuska industrija još uvijek pati od starih boljki: preskupi proizvodi i previsoki troškovi proizvodnje. Kao rezultat ovih problema francuska industrija doživjela je pad udjela u BDP-u s 13,8% u 2005. godini na 11,2% u 2012. godini. U drugom semestru 2014. dva čimbenika pružila su nadu u oživljavanje industrije: deprecijacija eura koja naročito pogoduje izvoznim francuskim industrijama, te pad cijena nafte koja pogoduje industrijama kao što su kemijska, plastična ili transportna. Ako se ovaj trend nastavi i u 2015. godini, mogao bi i dalje pogodovati ovim industrijama.</p>
Priopćenja