<p>
<br />
Institut za političke i međunarodne studije iranskog Ministarstva vanjskih poslova (IPIS) je 15. lipnja 2014. godine, održao okrugli stol za gospodarske savjetnike akreditirane u lranu, kao pripremu i predstavljanja međunarodne konferencije o avio-industriji, koja će se održati u Iranu od 31. kolovoza do 01. rujna 2014. godine, a koju će pratiti i četverodnevni aero-show na otoku Kish u Iranu, u studenom 2014. godine. Iran želi pokazati svoja velika postignuća u razvoju aeronautike i u avio-industriji, kako u proizvodnji zrakoplova, tako i u proizvodnji rezervnih dijelova za civilnu avijaciju i sposobnosti održavanja letjelica. Stoga je istaknuo da je iranska avio-industrija sposobna održavati Airbus avione tipa 320, 310, 300 i 600, Fokker te Boeing 747 i 707.</p>
<p style="text-align: justify;">
Iran konferencijom želi naglasiti da se geografski nalazi na najpovoljnijoj ruti iz Europe za Aziju, posebice prema dalekom Istoku, da će srednjoročno učetverostručiti broj putnika preko Irana s postojećih 25 na 100 milijuna, te da će za to nabaviti 500 novih zrakoplova i udvostručiti kapacitete prijema putnika na zračnim lukama. Procjenjuje se da će u narednih 20 godina Bliski Istok, a ponajprije Iran, bilježiti najviši rast u sektoru civilne avijacije, te će konferencija poslužiti i za raspravu o renovaciji i komercijalizaciji iranske flote, nabavi motora i rezervnih dijelova za zrakoplovstvo, obnovi, održavanju i obuci kadrova na avionima i helikopterima, investicijama, te obnovi i uslugama u zračnim lukama. U Međunarodnoj zračnoj luci Imam Khomeini (IKIA), koja je šesta po veličini u svijetu, sada se grade dvije metro linije. Investicijama od oko 2-3 milijarde USD-a iz Irana i inozemstva, IKIA bi trebala dobiti sasvim novi putnički terminal za potrebe 20 milijuna putnika godišnje, slobodnu zonu, specijalnu ekonomsku zonu, VIP područje, hotele s 200, 300 i 500 soba, terminal za hodočasnike, high-tech park, zdravstveni centar, cargo village, područje za avio-industriju sa školom za avijaciju, expo-zonu, zonu za proizvodnju obnovljive energije, bio-tech, područje za logistiku, IT park, sport city, centar za bankarske poslove i poslove osiguranja, eco-zonu i poslovni park. Osim obnove IKIA zračne luke, Iran namjerava u kratkom roku pokrenuti obnovu i proširenje kapaciteta zračnih luka u Ahvazu, Mashhadu i Bushehru, a srednjoročno i u drugim zračnim lukama. </p>
Priopćenja