Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

U Šangaju otvoren ured Predstavništva Hrvatske turističke zajednice

<p style="text-align: justify"> Hrvatska turistička zajednica od danas u &Scaron;angaju ima otvoren ured Predstavni&scaron;tva koji će pokrivati veliko i za hrvatski turizam strate&scaron;ki važno trži&scaron;te Kine. Pred brojnim uzvanicima ured je službeno otvorio predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, u prisustvu direktora Hrvatske turističke zajednice Kristjana Staničića, predsjednika Hrvatske gospodarske komore Luke Burilovića i veleposlanika Republike Hrvatske u NR Kini Neboj&scaron;e Koharovića.</p> <p style="text-align: justify"> <em>&bdquo;Za Hrvatsku će ovo biti najbolja turistička godina ikad s ostvarenih gotovo 20 milijuna dolazaka i s preko 106 milijuna noćenja te milijardu eura investicija u turizam. Sljedeća 2019. bit će godina kulture i turizma između Hrvatske i Kine te je ovo za nas iznimna prilika za dodatno pozicioniranje na&scaron;e zemlje na kineskom trži&scaron;tu&ldquo;</em>, izjavio je predsjednik Vlade RH Andrej Plenković prilikom otvaranja ureda Predstavni&scaron;tva HTZ-a u &Scaron;angaju.</p> <p style="text-align: justify"> Direktor Staničić u uvodnom je govoru naglasio kako zbog u&scaron;tede tro&scaron;kova, te buduće jače institucionalne suradnje ured Predstavni&scaron;tva HTZ otvara u prostorijama Predstavni&scaron;tva HGK-a u &Scaron;angaju. <em>&bdquo;Izuzetno smo ponosni &scaron;to ured u &Scaron;angaju otvaramo upravo u godini koja je progla&scaron;ena godinom turizma Europske unije i Kine. Pravi je trenutak da na ovom velikom i važnom trži&scaron;tu krenemo s jo&scaron; jačim pozicioniranjem na&scaron;e zemlje kao atraktivne cjelogodi&scaron;nje turističke destinacije. Naime, samo u ovoj godini bilježimo rast prometa kineskih gostiju od 40 posto, a prostor za jo&scaron; boljim rezultatima itekako postoji. Hrvatska u Kini tek treba zauzeti čvrstu trži&scaron;nu poziciju, potencijali postoje &scaron;to potvrđuje i nagrada renomiranog časopisa Travel+Leisure koji je na&scaron;u zemlju proglasio najpoželjnijom novom europskom destinacijom za kineske turiste u ovoj godini&ldquo;</em>, poručio je Staničić, dodav&scaron;i kako će novi ured provoditi sve ključne aktivnosti koje će za cilj imati privlačenje jo&scaron; većeg broja kineskih gostiju, uvođenje izravnih aviolinija između Kine i Hrvatske, te razvoj ponude prilagođene kineskim turistima.</p> <p style="text-align: justify"> <em>&bdquo;Veseli me &scaron;to osim turista, veliki interes za Hrvatsku pokazuju i investitori koji su već započeli s velikim ulaganjima u turistički sektor. Taj pozitivan trend također treba poticati i kapitalizirati, a uopće ne sumnjam da ćemo zajedničkim snagama u tome i uspjeti&ldquo;</em>, naglasio je Burilović.</p> <p style="text-align: justify"> Otvorenju Predstavni&scaron;tva prisustvovala je i Franka Gulin, direktorica novoutemeljenog ureda u &Scaron;angaju. <em>&bdquo;Kina je najveće svjetsko trži&scaron;te u svakom pogledu, a upravo ta činjenica za nas, kao relativno malu europsku zemlju, predstavlja i najveći izazov. Međutim, sigurna sam u odlične rezultate koje ćemo postizati u budućnosti jer hrvatska turistička ponuda sadrži sve ono &scaron;to kineski turisti najvi&scaron;e vole konzumirati, a to je bogata kulturno-povijesna ba&scaron;tina, očuvana priroda i kvalitetna eno-gastronomija&ldquo;</em>, poručila je Gulin.</p> <p style="text-align: justify"> Dodajmo, kako je tijekom prvih deset mjeseci ove godine s kineskog trži&scaron;ta ostvareno 216.000 dolazaka i 315.000 noćenja &scaron;to u odnosu na isto razdoblje pro&scaron;le godine predstavlja rast od 43 posto u dolascima i 42 posto u noćenjima. Kineski su turisti najvi&scaron;e noćenja ostvarili u Zagrebu, Dubrovniku, Splitu i Zadru.</p> <p style="text-align: justify"> Kineski su turisti zanimljivi s pozicije afirmacije razdoblja pred i posezone jer najvi&scaron;e dolazaka ostvaruju u listopadu (18%) i lipnju (16%), a potom u svibnju (14%) i rujnu (14%). Najveći broj kineskih turista u Hrvatsku dolazi organizirano, najče&scaron;će u sklopu regionalne ture, a vi&scaron;e od 66% noćenja kineskih turista ostvareno je u hotelima, dok ih u smje&scaron;taju u domaćinstvima odsjeda približno 24%. Na destinacijama se u prosjeku zadržavaju vrlo kratko te vi&scaron;e puta mijenjaju mjesto boravka. Kada govorimo o motivima dolaska, razgledavanje im je najvažniji motiv putovanja (73%), te slijedi gastronomija (64 %).</p> <p style="text-align: justify"> Također, kada putuju u Europu imaju tendenciju posjetiti vi&scaron;e destinacija te upravo zbog toga Hrvatska turistička zajednica i Slovenska turistička organizacija na kineskom trži&scaron;tu provode zajedničke promotivne aktivnosti u sklopu projekta &bdquo;Experience Croatia, Feel Slovenia&ldquo;. Podsjećamo da je upravo navedeni projekt za iduću godinu osigurao i bespovratnu financijsku potporu Europske turističke komisije (ETC) temeljem poziva nacionalnim turističkim organizacijama za prijave tematskih transnacionalnih kampanja za promociju Europe u Kini.</p> <p style="text-align: justify"> Izvor: HTZ</p>

Priopćenja