Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Koncert trija Bainac-Nikolic-Drmac i predavanje o hrvatskim tragovima u osmom beckom kotaru oduševili becku publiku

Dvije manifestacije u sklopu Godine kulture Hrvatska-Austrija obilježile su kraj drugog lipanjskog tjedna: u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Becu održan je u cetvrtak, 8.6. koncert trija u sastavu Josipa Bainac (sopran), Andrea Nikolic (violina) i Marin Drmac (klavir), dok je je petak, 9.6. u suradnji s Maticom hrvatskom iz Beca održano predavanje-vodenje „Hrvatski tragovi u osmom beckom kotaru“ Ane Stojevic. Koncert trija Bainac-Nikolic-Drmac je ostvaren u suradnji Veleposlanstva RH u Becu i udruge Rijec-boja-zvuk iz Beca. Koncert je zapocet dvama odlomcima iz opere Nikola šubic Zrinski (recitativ i arija Jelene „On ode... Gdje na tvrdu Stancu-brdu“ i recitativ i arija „O Bože gdje sam... Cvate ruža rumena“) i „Uspavankom“ Bruna Bjelinskog u izvedbi sopranistice Bainac i pijanista Drmaca. Drugi dio koncerta je bio rezerviran za Violinsku sonatu br. 4 u a-molu, opus 23. Ludwiga van Beethovena u izvedbi violinistice Nikolic i Marina Drmaca, dok je na kraju koncerta sopranistica Bainac izvela tri pjesme hrvatskih skladatelja: „Lada u noci“ Josipa Hatzea, „U lovu je mjesec na sunce“ Dore Pejacevic i „Lastavicam“ Ivana Zajca. Trio je kao dodatak izveo dvije medimurske pjesme u svojoj obradi – „Ljubav se ne trži“ i „Dej mi Bože“. Svo troje studenata živi i školuje se u Becu – Marin Drmac je zapoceo ociti klavir s devet godina, a s dvanaest godina se poceo školovati i kao jazz glazbenik. Danas je student klavira na Sveucilištu za glazbu i scensku umjetnost u Becu. Josipa Bainac rodena je u Vinkovcima a studij pjevanja je završila na Muzickoj akademiji u Zagrebu. Studentica je magistarskog studija Lied-Oratorium na Sveucilištu za glazbu i scensku umjetnost u Becu, a do sada je nastupala diljem Europe. Andrea Nikolic pocela je uciti violinu sa sedam godina u Glazbenoj školi Varaždin. Nakon studija violine na zagrebackoj Muzickoj akademiji školovanje je nastavila u Grazu i Becu te redovito održava koncerte u Austriji i inozemstvu. Koncertu je prisustvovala brojna publika, od kojih mnogo studijskih kolega mladih hrvatskih glazbenika, koji su ovom prilikom prvi put culi djela hrvatskih skladatelja koja su bila na programu. Cilj predavanja „Hrvatski tragovi u osmom beckom kotaru“ Ane Stojevic bio je predstaviti hrvatske tragove u najmanjem beckom kotaru Josefstadtu. Buduci da je kotar usko povezan uz kazalište, književnost, glazbu i likovne umjetnosti grada, upravo se u Josefstadtu mogu pronaci tragovi adresa i mjesta okupljanja hrvatskih umjetnika i studenata. Stojevic je u sklopu predavanja-vodenja ukazala na kucu u kojoj je živio August šenoa, veliki hrvatski romanopisac 19. stoljeca, te kucu u kojoj je živio u inozemstvu najizvodeniji hrvatski dramaticar na prijelazu stoljeca Milan Begovic. U Josefstadtu ili Josipovu, kako se kotar naziva u starijim hrvatskim izvorima, nalaze se brojne kavane i gostionice gdje su se okupljali hrvatski intelektualci, a u kotarskom muzeju se nalazi i klavir Franza von Suppéa, austrijskog skladatelja rodenog u Dalmaciji. Poseban dio vodenja predstavljala je glazbena tocka u kojoj je Josip Cenic iz glazbenog sastava „Dubrovacki kavaljeri“ pred šenoinom kucom izveo pjesnu „Oj ti dušo moje duše“, cije je stihove napisao upravo šenoa.

Priopćenja