Otvorena izložba hrvatskog umjetnika Željka Jermana u Galeriji šKUC u Ljubljani
U Galeriji škuc u Ljubljani priredena je retrospektivna izložba hrvatskog umjetnika Željka Jermana ( roden 1949.u Zagrebu, umro u Korculi 2007.) . Rijec je o izložbi koja je svojevrsni ommage umjetniku koji je ranih sedamdesetih godina pionirskim djelovanjem obilježio medij fotografije, polazeci od elementarne fotografije koja je u intuitivnoj inacici osobne invencije predstavljala pandan istodobnim svjetskim pojavama. Naime, Jerman ustrajno, puštajuci svjetlu i kemikalijama neposredno djelovanje na fotografskom papiru, istražuje ogranicenja tog medija šireci njegove ekspresivne mogucnosti. Kroz gestualnost i ekspresivnost, uocava se žestok poriv za afirmacijom vlastite osobnosti. Umjetnik je uvijek subjektivan i duboko emotivan, a takav pristup primjetan je kasnije i u mediju videa.
Treba istaknuti da je ovaj kontroverzni i svestrani umjetnik jedan od osnivaca „Grupe šestorice“ 1975. u Zagrebu. Pored toga, otvara atelje „Blow up“ te objavljuje tekstove o likovnosti u Studentskom listu ( 1988.) , a kasnije u Jutarnjem listu ( 2002./2003.).
Otvorena izložba hrvatskog umjetnika Željka Jermana u Galeriji šKUC u Ljubljani
U Galeriji škuc u Ljubljani priredena je retrospektivna izložba hrvatskog umjetnika Željka Jermana ( roden 1949.u Zagrebu, umro u Korculi 2007.) . Rijec je o izložbi koja je svojevrsni ommage umjetniku koji je ranih sedamdesetih godina pionirskim djelovanjem obilježio medij fotografije, polazeci od elementarne fotografije koja je u intuitivnoj inacici osobne invencije predstavljala pandan istodobnim svjetskim pojavama. Naime, Jerman ustrajno, puštajuci svjetlu i kemikalijama neposredno djelovanje na fotografskom papiru, istražuje ogranicenja tog medija šireci njegove ekspresivne mogucnosti. Kroz gestualnost i ekspresivnost, uocava se žestok poriv za afirmacijom vlastite osobnosti. Umjetnik je uvijek subjektivan i duboko emotivan, a takav pristup primjetan je kasnije i u mediju videa.
Treba istaknuti da je ovaj kontroverzni i svestrani umjetnik jedan od osnivaca „Grupe šestorice“ 1975. u Zagrebu. Pored toga, otvara atelje „Blow up“ te objavljuje tekstove o likovnosti u Studentskom listu ( 1988.) , a kasnije u Jutarnjem listu ( 2002./2003.).
Slovensku izložbu priredio je mladi i vec afirmirani slovenski likovni kriticar Tevež Logar, koji je ujedno autor predgovora za katalog. U tekstu Logar zapisuje kako su Jermanova umjetnost, osobnost i nacin življenja tijesno prepleteni. Ujedno istice kako vecerašnja izložba nije klasicni oblik retrospektive vec njegov subjektivni pogled na Jermana kao covjeka i umjetnika, ali s ciljem da se što cjelovitije prikaže njegov stvaralacki rad, nastao u periodu od 1970. do 2006. godine. Na otvorenju izložbe bio je prisutan veliki broj slovenskih kulturnih djelatnika i umjetnika, a iz Hrvatske otvorenju su nazocili umjetnica Vlasta Delimar, Marinko Sudac, galerist iz Varaždina te Jerko Denegri, ugledni hrvatski povjesnicar umjetnosti koji živi u Beogradu. U ime Veleposlanstva RH u Sloveniji na ovom znacajnom kulturnom dogadaju prisustvovali su mr. Mario Kezic, kulturni ataše i Drago Bracun, gospodarski savjetnik.Kulturni ataše je cestitao autoru izložbe na veoma uspješnoj koncepciji izložbe kao i na tekstu za predgovor.
Priopćenja