PRIJAVA NESTANKA HRVATSKE PUTOVNICE
Gradanin je dužan bez odgode prijaviti nestanak putne isprave ili njezino pronalaženje. Ako je putna isprava nestala ili je ukradena u Nizozemskoj, gradanin to odmah treba prijaviti nizozemskoj policijskoj postaji nadležnoj za podrucje na kojem mu je putovnica nestala odnosno ukradena ili gdje je primijetio njezin nestanak.
Policiji treba naglasiti da se radi o hrvatskoj putovnici, što treba jasno biti navedeno u policijskom zapisniku. Taj zapisnik valja cuvati i odmah osobno donijeti u Veleposlanstvo Republike Hrvatske u Haagu, kako bi se tamo, nakon provedenog postupka i utvrdivanja okolnosti nestanka, moglo izdati rješenje o proglašenju nestale putovnice nevažecom.
Za izdavanje rješenja placa se zakonom propisana konzularna pristojba.
Rješenje o proglašenju putne isprave nevažecom gradanin o svom trošku treba oglasiti u "Narodnim novinama" (adresa: Kralja Držislava 14, Zagreb).
Tek na temelju rješenja o proglašenju putne isprave nevažecom i potvrde (racuna) o objavljenom oglasu u "Narodnim novinama", gradanin može podnijeti zahtjev za izdavanje nove putovnice.
Zahtjev za izdavanje hrvatske putovnice u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Haagu može podnijeti hrvatski državljanin koji legalno boravi u Kraljevini Nizozemskoj duže od tri mjeseca neprekidno. (Iznimno, zahtjev za izradu putovnice može podnijeti i gradanin kome je nestala putovnica, a nužno mora ostati u Nizozemskoj duže od 30 dana radi lijecenja, službenog posla, školovanja, specijalizacije ili drugih opravdanih razloga.)
Inace, gradaninu kojem je putovnica nestala, ukradena ili joj je istekla valjanost, može se u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Haagu izdati i putni list za povratak u Hrvatsku. Prije izdavanja putnog lista bit ce potrebno provjeriti identitet osobe. Za izdavanje putnog lista naplacuje se konzularna pristojba.
(19. 6. 2007)
Priopćenja