Uoci Vijeca ministara prometa, održan je neformalni sastanak ministara na temu biciklizma, u sklopu kojeg je usvojena Deklaracija o biciklu kao prijevoznom sredstvu bez negativnog utjecaja na okoliš. Izaslanstvo Republike Hrvatske predvodio je veleposlanik Goran štefanic, zamjenik stalnog predstavnika Republike Hrvatske pri Europskoj Uniji (COREPER I).
Glavni naglasak neformalnog sastanka bili su brojni pozitivni ucinci korištenja bicikla kao prijevoznog sredstva, uz moto „vratimo gradove ljudima“, kroz prilagodbu infrastrukture covjeku, a ne automobilu. Zakljuceno je da treba usmjeriti gradane prema zdravijem nacinu života kroz svakodnevno korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva, što uz promicanje fizicke aktivnosti, ima i brojne druge pozitivne ucinke poput razvoja novih tehnologija i inovativnosti (e-bicikli), nove turisticke prilike (cikloturizam), znacajno smanjenje onecišcenja okoliša što sve doprinosi i stvaranju novih radnih mjesta.
Kroz iznimno zanimljive prezentacije predstavljene od strane g. Jana Gehla i g. Mikaela Colville-Andersona, vodecih svjetskih strucnjaka u podrucju prilagodbe postojece urbane infrastrukture, jasno su istaknute sve prednosti korištenja bicikla u svakodnevnom životu. Takoder, u sklopu sastanka, predstavljene su brojne inovacije u svijetu bicikala, uz mogucnost testiranja najnovijih modela elektricnih bicikala koji se nalaze na tržištu.
Bicikl kao prijevozno sredstvo dobro je prihvacen u Europi, gdje je omjer bicikala u odnosu na automobile gotovo 2 naprama 1, a kada se uzme u obzir da je unutar Europske Unije izgradeno preko 80 000km biciklistickih staza, nije cudno da je u biciklistickoj industriji EU zaposleno više ljudi nego što ih radi u rudarstvu. Zanimljiv je i podatak da svaka država clanica EU ima profit od 0.23 eura po prijedenom kilometru vožnjom bicikla, dok za istu udaljenost vožnjom automobilom države generiraju trošak od 0.16 eura (izracun ukljucuje trošak goriva, potrošnog materijala, onecišcenje okoliša i troškove lijecenja bolesti uzrokovanih manjkom tjelesne aktivnosti).
Prije samog usvajanja spomenute Deklaracije, veleposlanik štefanic je u intervenciji RH istaknuo pozitivne trendove u RH po pitanju biciklizma, kroz znacajno proširenje infrastrukture, razvoj i inovacije hrvatskog proizvoda koji po svemu parira ostalim konkurentima te važan naglasak bicikla u turizmu.
Neformalni sastanak je simbolicno završio vožnjom biciklima gradom Luksemburgom.
Na marginama neformalnog sastanka, održano je i potpisivanje pisma namjere za uspostavu željeznickog teretnog koridora Alpe – države jugoistocne Europe, koje je inicirano od strane Slovenije, a kojem su se pridružile Austrija, Slovenija, Hrvatska, Srbija i Bugarska. Glavni cilj uspostave ovog koridora je lakša razmjena roba kroz poboljšanje povezanosti država jugoistocne Europe.
Priopćenja