U ponedjeljak, 27. sijecnja 2020. godine, završio je Zeleni tjedan u Berlinu koji je poceo 17. sijecnja 2020. godine. Radi se o najvecoj medunarodnoj poljoprivrednoj manifestaciji, kojoj je ove godine upravo Hrvatska bila zemlja partner u organizaciji Ministarstva poljoprivrede i Hrvatske gospodarske komore. Pedeset hrvatskih izlagaca, hrvatskih tvrtki i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstva, predstavilo je svoje proizvode pred više od 400.000 posjetitelja koji su na sajmu potrošili više od 52 milijuna eura, a neki su dogovorili i nove poslove te širenja na druga tržišta.
Berlinski sajam je mjesto s politickim znacenjem te su na sajmu ove godine ukupno sudjelovala 72 ministra iz brojnih svjetskih zemalja, a sam sajam je otvoren tako da je predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenkovic urucio u ime Hrvatske gradu Berlinu osamdesetogodišnju maslinu kao simbol mira i prijateljstva izmedu dviju država, naglasivši i važnost dugogodišnje tradicije kvalitete maslinovih ulja s hrvatskih prostora. Ministrica poljoprivrede Vuckovic i hrvatska delegacija održali su brojne bilateralne sastanke s ministrima poljoprivrede europskih zemalja s ciljem povecanja trgovinske razmjene, jacanje gospodarske suradnje te prepoznatljivosti Hrvatske i hrvatskih poljoprivredno – prehrambenih proizvoda, kao i predstavljanja prioriteta hrvatskog predsjedanja Vijecem Europske unije.
„Ministarstvo poljoprivrede partner je proizvodacima i potencijalnim ulagacima u razvoju modernog, tehnološki inovativnog i konkurentnog poljoprivredno-prehrambenog i ribarskog sektora. Upravo zato mi je izuzetno drago da su svi sudionici – i institucije i sami izlagaci - dali sve od sebe da Hrvatsku, ovogodišnju zemlju partner, predstave u najboljem svijetlu Berlinu, Njemackoj i svijetu. Zeleni tjedan se pokazao ne samo kao platforma za unapredenje gospodarstva i poljoprivrede, vec i bilateralnih odnosa s brojnim zemljama. Vjerujem da ce se hrvatsko partnerstvo na Zelenom tjednu višestruko pozitivno odraziti na hrvatsko gospodarstvo i uopce sliku Hrvatske u svijetu, osobito u ovom važnom trenutku predsjedanja Hrvatske Vijecem Europske unije kao njezine najmlade clanice.“, istice ministrica poljoprivrede Marija Vuckovic.
""Ponosni smo na prezentaciju Hrvatske na berlinskom Zelenom tjednu. Pokazali smo autenticnosti naše zemlje kroz autohtone okuse i mirise svih njenih regija. No osim brendiranja zemlje, ovo je bila jedinstvena prilika i našim proizvodacima da se predstave i zakorace na nova izvozna tržišta, drago nam je da su tu priliku iskoristili. Mislim da smo pokazali cijelom svijetu da imamo kvalitetu kojom možemo konkurirati"", rekao je predsjednik HGK Luka Burilovic.
Na sajmu Zeleni tjedan u Berlinu posjetitelji su mogli uživati u tradicionalnim hrvatskim jelima koje je u nacionalnoj kuhinji u hrvatskoj hali spremao tim kuhara iz Podravke s hrvatskim namirnicama i zacina, a tim Podravkinih kuhara je kuhao i za više od 4 000 uzvanika na svecanosti otvaranja sajma te je predstavio jela iz svih hrvatskih regija.
Jubilarni 85. sajam Zeleni tjedan, najveci medunarodni sajam poljoprivrede, hortikulture i prehrambene industrije koji okuplja proizvodace, strucnjake i posjetitelje iz svih krajeva svijeta, predstavio je više od 1800 izlagaca iz cak 72 zemlje svijeta na impozantnih 129 000 m2 izložbenog prostora. Sajmom je ukupno prošlo više od 400.000 posjetitelja, na njemu je radilo cak 10.000 ljudi, a posjetilo ga je oko 200 istaknutih politicara te 3.000 medijskih predstavnika iz 75 zemalja. Ruta za obilazak cijelog sajma bila je duga 8 kilometara, prilikom cega su posjetitelji imati priliku isprobati i kupiti više od 100.000 proizvoda iz cijelog svijeta.
Na Zelenom tjednu Hrvatsku su predstavljali Podravka, Atlantic grupa, Badel, Sardina, Dukat, Cromaris, Kraš, Dalmacijavino, Fortenova grupa, Pivac, Gavrilovic, Žito, Vindija, Koestlin, Kutjevo, Ravlic, OPG Ferbežar, Snašina kujna, ?anic obrt, Kuca meda Županja, OPG Kalic, PP Orahovica, Udruga Graševina Croatica, OPG Vuckovic, Udruga proizvodaca Paškog sira, Klaster hrvatskog pršuta, Blato 1862, OPG Krsticevic, Udruženje Vino Dalmacije, Stella Croatica, TerraMarascae, Mišlov, Zigante tartufi, Vinistra, S.I.C. prerada i trgovina ribom, Kampanjola, PZ Vrbnik, Udruga proizvodaca bucinog ulja Hrvatske, Promes Cvanciger, Kapronca, Naše klasje, OPG šarcevic, PZ Jabuka, Stancija San Antonio, Hrvatska akademija izvrsnosti maslina i maslinovog ulja, uz sudjelovanje Hrvatske turisticke zajednice, Hrvatskih šuma, Nastavnog zavoda za javno zdravstvo dr. Andrija štampar i Centra d. Rudolfa Steinera.
(Izvor: Ministarstvo poljoprivrede RH; fotografije: Messe Berlin/Ministarstvo poljoprivrede RH)
Priopćenja