Fotografski rad Osjecana Marija Romulica i Dražena Stojcica nije samo zasnovan na prijateljstvu i zajednickoj strasti prema fotografiji, nego i na mnogim drugim aspektima njihovih karijera. Suradnja je to koja je zapocela prije nešto više od tri godine, kada je Mario Romulic angažirao Stojcica kao fotografa u njegovoj tvrtki Romulic multimedia studio iz Osijeka. Samo tri mjeseca kasnije njihov je rad rezultirao velikim multimedijalnim projektom "Osijek, jedna ljubavna prica" i zacijelo najljepšom osjeckom fotomonografijom, a potom i nizom drugih projekata. Mario Romulic, kao etablirani hrvatski umjetnik, profesionalac i dugogodišnji snimatelj za brojne medunarodne novinske i TV kuce nije, poput mnogih drugih fotografa, posustao pojavom digitalne fotografije - baš suprotno. S druge strane, Stojcicev kontakt s fotografijom od pocetka je bio vezan za digitalne fotoaparate. Upravo tu leži razlog njihove ustrajnosti u neprekidnom rušenju ogranicenja koje pred njih postavlja tehnologija. Bilo da se radi o panoramskim fotografijama dugim i po dvanaest metara, rezolucijama koje se mjere u stotinama megapiksela ili najnovijoj fotografskoj opremi, rijec je o timu koji stalno istražuje najsuvremenije fotografske tehnike. U tome im znatno pomaže i cinjenica da je Mario Romulic vec nekoliko godina službeni Canon ambasador u Hrvatskoj. Govoreci o stvaranju 40 radova svoje izložbe „Bljesak raznolikosti“ autori su naglasili da je Hrvatska površinom tek nešto malo veca od Nizozemske, Danske, Slovacke ili Kostarike, a manja je od polarnog otocja Svalbard, koje pripada Norveškoj. Malo je veca od Estonije, ali je manja od druge dvije male balticke države, Litve i Latvije. Ipak, njenih 56,5 tisuca cetvornih kilometara resi raznovrsnost krajolika kakve u tom koncentratu nema nigdje. Ovdje, gdje je u reljef svoje tragove upisalo gotovo svako razdoblje iz 4,5 milijardi godina geološke povijesti našega planeta, vladaju tri vrlo razlicita klimatska podrucja, a covjekova je kultura ostavila kontinuirani trag od eneolitika, preko antike i srednjega vijeka do modernog gradanskog društva i burnog XX. stoljeca. I dok se krajolik pojedinih spomenutih zemalja može lako predociti, osjetila možda nisu posve spremna na udar raznolikosti koju nudi Hrvatska. I to na blizinama od samo sat-dva vožnje automobilom. Fotografija je možda najbolji nacin da se posjetitelj pripremi na šok od takvog bljeska raznolikosti.
Priopćenja