Ministarstvo vanjskih i europskih poslova

Sastanak s predstavnicima turističkih agencija

U cilju zajednicke analize suradnje i iskustava tijekom turisticke sezone, kao i pocetka priprema za iducu sezonu 2015.g. veleposlanik Tomislav Vidoševic je u utorak 14. listopada u Veleposlanstvu održao radni sastanak s predstavnicima akreditiranih turistickih agencija iz Ukrajine. Veleposlanik je tom prigodom predstavio i novog direktora Predstavništva HTZ-a u Moskvi i s nadležnošcu za Ukrajinu Rajka Ružicku. Na sastanku su sudjelovali predstavnici 38 agencija od ukupno 94 agencije akreditirane za ovu godinu. Bili su to predstavnici agencija putem kojih su i dolazili gosti iz Ukrajine. Na sastanku je naglašeno kako su se pripreme i realizacija ovogodišnje turisticke sezone odvijale u iznimno složenim i teškim okolnostima politicko-sigurnosne, financijsko-gospodarske i socijalne situacije u samoj Ukrajini. Predstavnici agencija su izrazili iskrenu zahvalnost na mogucnosti redovnih susreta uoci i nakon sezone, te u tom smislu kazali kako se suradnja odvija na najbolji moguci nacin. Zajednicki je istaknuto, kako je u zadanim okolnostima, kada je došlo do znacajnog pada podnesenih zahtjeva za vize u odnosu na prošlu godinu, tj. kada je u razdoblju od prvih devet mjeseci izdano 20 392 vize u odnosu na ovu godinu kada je izdano 8 441 viza, rezultat ukupnog dolaska gostiju iz Ukrajine više nego zadovoljavajuci. Naime, prošle godine je u prvih devet mjeseci broj dolazaka gostiju iz Ukrajine bio 51 580 gostiju, dok je ove godine u istom razdoblju došao 48 431 gost, što predstavlja pad od samo 6%. Uvažavajuci objektivna ogranicenja, zajednicki je zakljuceno kako je nužno posvetiti dodatnu pažnju tako znacajnom tržištu, te su u tom smislu najavljeni dodatni napori na reklamiranju hrvatske turisticke ponude. To bi se trebalo odnositi na nastavak organiziranja poslovnih radionica, prisutnost na medunarodnim sajmovima u podrucju turizma, organiziranje master klasova –seminara, ali i, što je najvažnije, plakatiranjem u najznacajnijim gradovima i oblastima odakle dolazi najveci broj turista, te svakako reklamiranjem putem elektronskih medija, posebno televizije. Naglašen je i znacaj koordinativnih aktivnosti MVEP-a i svih nadležnih tijela u RH, a posebno MUP-a, Ministarstva turizma i HTZ-a u što kvalitetnijem pristupu tako znacajnom tržištu za RH. Na sastanku su sudjelovali i predstavnici vanjskog pružatelja usluga VFS Globala.

Priopćenja